Як зробити вивчення математики цікавим?


                              

   Для того, щоб вивчення математики було цікавим, ми радимо частенько організовувати різноманітні ігри та змагання з предмету. Ці  ігри та конкурси  можуть організовувати як самі учні, так і з допомогою вчителя. Пропонуємо вашій увазі розробку математичного конкурсу для 4 класу.

     Мета:


· Освітня: Перевірити і систематизувати знання учнів з пройденого матеріалу .

· розвиваюча: розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, уяву, зосередженість. .

· виховна: виховувати культуру мовлення і культуру поведінки..

    Обладнання: таблиці.

Правила гри: В грі приймають участь дві команди. Ведучий вибирає завдання, оголошує кількість балів, що присуджуються за правильні відповіді і читає завдання для обох команд. Яка розв’язала завдання протягом відведеного часу і капітан підняв руку, і дає правильну відповідь – отримує вказану кількість балів. Якщо неправильну або неповну, то суперники мають право відповісти і отримати додаткові бали. Підрахунок балів веде “суддівська колегія”. Перемагає команда. Яка отримала більшу кількість балів.

1. Конкурс (розминка).

1) В кошикові лежить 5 яблук. Як розділити яблука між п’ятьма дівчатами, щоб одне залишилося у кошику?

(4яблука + 1 яблуко з кошиком);

2) Скажіть скільки в кімнаті котів, якщо в кожному із чотирьох кутів сидить по одному коту. Проти кожного кота сидить по три кота й на хвості у кожного сидить кіт?

(4 коти сидять на своїх хвостах);

3) У хлопця стільки ж сестер скільки братів, а його сестри вдвічі більше сестер ніж братів. Скільки в цій сім’ї братів та сестер?

(4 брати, 3 сестри);

4) Є дві ємності об’ємами 3 та 5 л. Як за допомогою цих ємностей налити в глек 4л. води?

(5л.– 3л.=2л. (2рази)).

5). На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1м один від одного. Довжина ряду – 25м. Скільки було учнів? (26 учнів.)

6). Записано всі числа від 1 до 99. Скільки разів у записах зустрічається цифра 5? (20 разів .)

7). Записати найбільшу кількість слів, які містять слово “три”.

( Актриса, вітрина, інтрига, метрика і т. ін.)

8). Чому дорівнюють:

1 дюйм ? (2,54 см.)

1 ярд ? (91 см.)

1 фунт ? ( 453,53 г.)

9). Через 3 роки хлопчик буде вдвічі старший, ніж він був 3 роки тому. Скільки йому тепер років? ( 9років.)

10). Записати найбільше чотирицифрове число, сума цифр якого дорювнює 3.

2. Конкурс (геометрія).

1) Де лежить точка, рівновіддалена від кінців відрізка?

(Посередині).

2) Прямі перпендикулярні до однієї прямої є...

(Паралельними).

3) Трикутник у якого усі кути рівні.

  (Рівносторонній).

4) Чи може бути так, щоб в один і той же час Іван стояв за Петром, а Петро за Іваном?

(Так. Якщо Іван та Петро стоять спинами один до одного).

5) Знаки для написання чисел.

(Цифри).

6) Половина числа рівна 15. Чому рівна третина?

(10).

7) Яке число ділиться без остачі на всі числа?

(Нуль).

За кожну правильну відповідь – 1 бал.

3. Конкурс (“Числа з пісні не викинеш”).

Протягом однієї хвилини гравці згадують пісні, в яких зустрічаються числа, а потім, по черзі, говорять назву пісні, або рядок з пісні, в якій зустрічається цифра. Увага!!! Повторювати назви не можна. Виграє та команда, яка назве більше пісень. Їй присуджується три бали.

Приклади:

Миллион алых роз;

Ой на горі два дубки;

Три танкиста;

Два веселих гуся;

Пять минут;

Мой номер 245;

Два кольори мої, два кольори.

4. Конкурс (капітанів).1) Намалювати правою рукою коло, а лівою трикутник (одночасно). Визначається переможець по правильності виконання завдання, швидкість, якість (2 бала).

2) Капітан однієї команди задає питання суперникові і навпаки (1 бал за правильну відповідь).

3) Яка кількість трикутників подано на малюнку 4 (1 бал) {36}.

4) З заплющеними очима намалювати квадрат, коло, трикутник.

5. Конкурс (алгебра). Правильна відповідь один бал.

1) Трійка коней пробігла 30км. Яку відстань пробіг один кінь?

(30км).

2) Який із знаків, що застосовується у математиці потрібно поставити між числами 4 і5, щоб отримати число більше за 4 і менше за 5?

(кому, 4<4,5<5).

3) Вираз, що є добутком чисел і букв.

(рівняння,).

4) За допомогою арифметичних дій складіть число 100 з: а) п’яти одиниць; б) п’яти п’ятірок.

(111–11=100; 5*5*5–5*5=100).

5) Двоє гравців грали у шахи дві години. Скільки часу грав кожний?

(2 години).

6) Семеро чоловік обмінялися фотокартками. Скільки при цьому було роздано фотокарток?

(6*7=42).

7) В шаховому турнірі брало участь 7 чоловік. Кожен учасник з кожним зіграв по одній партії. Скільки партій вони зіграли?

((7*6)/2=21).

 Підбиття підсумків.

    Ведучий вручає грамоту переможцям. Обидві команди отримуєть солодкі подарунки. Після закінчення гри вчитель дякує учням за сміливість, активність та обізнаність з тем, що перевірялися, аналізує відповіді, звертає увагу на недоліки і прогалини в знаннях окремих учнів та оцінює знання учасників гри.






                             



Комментариев нет:

Отправить комментарий